Motor jogosítvány a zenekaros múlt után

Már kiskoromtól kezdve beírattak minket a tesómmal zeneiskolába. Sokáig toltuk, de ő kamasz korában abbahagyta. Nagyon elkezdett lázadni, és a jegyei is leromlottak, és egyszer még a suliból is kirúgták. Na, itt jött meg az esze, hogy ezt azért mégse kéne, így az új suliban már rendesen tanult. Viszont a zenéhez nem tért vissza, úgy érezte, nincs szüksége rá. Én közben folytattam a zenélést és beléptem egy nagyobb zenekarba. Nagyon jól szórakoztunk, a szüleim büszkék voltak ránk. Majd pedig kiléptem, mikor jött az egyetem, mert már nem bírtam annyi mindent együtt csinálni. A szüleim szomorúak voltak, de elfogadták. De csak ezután jött a feketeleves!

Ugyanis az történt, hogy elkezdett érdekelni a motorozás. Egyik haverom vitt egyszer el a motorjával, és rájöttem, hogy nekem is kell ez az érzés. Mikor otthon bejelentettem, hogy motor jogosítvány tanfolyamot akarok csinálni, a szüleim azonnal közbeszóltak:

  • Nem teheted ezt! Ez veszélyes! – mondta anyám, akár egy politikai propaganda.
  • Anya, nem vagyok már gyerek!
  • De ez akkor is, nem tudnál valami olyan hobbit találni, amelyikben nincs veszélyben a testi épséged?
  • Anya! A hegedűt is bármikor ráejthettem volna a lábamra, a húrok beleszúródhattak volna a szemembe…
  • Fiam! Ne viccelődj! Az más!
  • Akkor nem viccelődök, hanem komolyan beszélek. El fogom kezdeni a motor jogosítvány tanfolyamot. És sajnálom, ha nem értetek vele egyet, de attól még ez így lesz. – mondtam.

Csodálkozva nézték határozottságomat, és én bizonyítván elszántságomat, oda is ültem a gép elé, hogy bizonyítsam elszántságomat. Végre találtam is egy oldalt, ahol minden hasznos információt elmondanak a motor jogosítvány megszerzésével kapcsolatban. Nagyon profinak tűnik, és nyílt kártyákkal játszik, bárki megtudhatja, hogy ennél az iskolánál milyen költségekkel érdemes számolni. Továbbá különféle lépésekben mondják el, hogy hogyan is érdemes próbálkozni ez ügyben. Első körben informálódni kell. Aki lusta elolvasni a dolgokat, az később fogja megfizetni ennek az árát. Márpedig ez tényleg pénzbe kerül! És azért itt sokat lehet spórolni, ha okos az ember. Először ki kell választani, hogy mekkora motoron szeretnénk menni. Nyilván sokan a legnagyobbat akarják, de az a legnehezebb, és a korhatár is ott van, ami nem kevés: 24 év. Egy kicsi motorral kell kezdeni, és utána fokozatosan lehet haladni a nagyobbak felé. Először el kell kezdeni a KRESZ-t tanulni. De előtte még meg kell tervezni, hogy hogyan is akarjuk ezt, ugyanis motorozni csak tiszta időben lehet, nagyon függ ez az időjárási viszontagságoktól. Aztán, ha sikerült a KRESZ vizsga, akkor jöhet a gyakorlat, elsősegély, mi egyéb. Aztán, ha azt is sikeresen teljesítettük mindezt, akkor mehetünk ki a forgalomba.

Viszont azt is számításba kell venni, hogy a tanfolyam csak a vizsgára készít fel, a motorozásra nem. Ahhoz, hogy jó motoros válhasson belőlünk, ahhoz igazán sokat kell gyakorolni. Ehhez egyébként lehet külön vezetéstechnikai órákat is venni, sőt érdemes is. Ha pedig ez is megvan, akkor motoros cuccokat kell venni. Ebben különbözik nagyon a kocsitól. Mert a motorozáshoz megfelelő védő ruha kell, mivel egy motorost nem védi meg semmi a védőruházaton kívül. Nagyon fontos ez! Az oldalról, amit emlegetünk, átlátogathatunk egy motoros ruházattal foglalkozó szakáruház weboldalára is, ahonnan az iskola tanulói kedvezményesen szerezhetik be a szükséges védőfelszereléseket.

Nos, én ezért is választottam a Fordulat Autós-Motoros Iskolát a motor jogosítvány megszerzéséhez, és tényleg nagyon segítőkészek voltak és megértőek. Nem köntörfalaztak, elmondták, hogy körülbelül mennyibe fog kerülni ez az egész. Hát, igaz, ezt még át kell gondoljam. Remélem sikerül meggyőzni a szüleimet, hogy támogassanak ebben! Szorítsatok!